sunnuntai 24. helmikuuta 2013

Älä tuu avautuun!

Hello, terkkuja Torniosta. Täällä paistaa aurinko, mutta ajatukset ovat Australiassa. Jatketaan siis kesän blogia täältä käsin, ettei muistot unohdu! Nämä ovat suoraan meidän päiväkirjasta, jota kirjoitimme Australiassa.

Päivä: 14.8.2012 Brisbane

Bas lähti aamulla takaisin Noosaan ja ensimmäistä kertaa kuukauteen oltiin ihan kaksin. Saatettiin Basia juna-asemalle ja jatkettiin siitä matkaa haikein mielin kaupunkikierrokselle. Kierreltiin keskustassa ja makoiltiin puistossa. Brisbane ei ollut meidän mielestä mikään paras mesta niin ostettiin viiniä ja mentiin BYO-kiinalaiseen syömään. Viinakaupasta se ajatus lähti. Oli 2 pulloa yhden hinnalla (ei ehkä ihan mut tarpeeksi kannattavaa ostaa 2) ja mentiin syömään. Pullohan siinä meni ihan maistellessa ja toinen mikä oli tarkoitettu säästettäväksi ajateltiin käyttää ennen "parasta ennen"-päiväystä, eli heti illalla.

Lähdettiin illalla läheiseen puistoon ja korkattiin toinen punaviinipullo. Oli mennyt niin paljon taas rahaa, ettei ollut varaa lähteä baariin. Istuttiin  puiston penkillä vierekkäin ja muisteltiin vanhoja. Meidän yläkerrassa, eli palmun oksalla hengaili sikaiso lepakko (huom. en tarkoita rekkiksii kiipeilemässä puumajassa meidän palmussa). Se oli oikeasti kotkan tasoo. Sit se salakuunteli meitä. Kotkan kaveri lepakko oli vain hyvä lisä pienessä tuiskeessa, kunnes tuli Security. Se vaan haahuili siinä meneen edes takaisin ja häiritsi meitä. Toi puistossa juominenn ei nimittäin ollut sallittua. Juotiin sitä sitten jonkun rätin välistä ja yritettiin esittää viattomia. EI olis todellakaan ollut varaa maksaa sakkoja. Siinä me sit kökötettiin muutamia tunteja ja lopulta kun se alkoi lähestyä meitä uhkaavasti niin otettiin lepakosta mallia ja toimittiin niiden toimintamallin mukaan. Lähti se Security iltavapaille tai hoitoon :D

Brisbane - Surfers Paradise

Kun oltiin selvitty lepakoista niin matka jatkui seuraavana päivänä Surfers Paradiseen. Meitä tultiin aamulla hakemaan päiväretkelle vesiputouksille Gold Coastille. Mun ja Emman tuurilla bussi oli täynnä kiinalasia (onneksi ei niitä haisevia). Siinä ne palloili meidän tiellä ja naama kiinni ikkunassa. Mulla on paljon varaa sanoa, koska opas kysyi mikä matkapaketti me oltiin ostettu, niin ei ollut mitään hajua. Bas oli meille sen myynyt kun oli töissä Tribalissa, niin se vaan sanoi että tää retki on must! Se kyllä oli. Nähtiin lisää vesiputouksia ja katseltiin maisemia. Niihin ei kyllä ikinä kyllästynyt Australiassa. Kaikki oli niin kaunista ja uutta.

Seuraavana aamuna herättiin auringon paisteeseen ja lähdettiin rannalle. Surfers Paradise tuntui isolta kaupungilta pitkästä aikaa pikkukaupunkien jälkeen (Brisbanea ei laskettu kun ei nähty siellä mitään, paitsi lepakoita). Siinä oli oma lumonsa ja me tykättiin Surfersistä todella paljon. Sitä verrataan Las Vegasiin, eikä syyttä. Se ei ehkä ole yhtä hyvä, mutta siinä on oma juttunsa. Mentiin Emman kanssa maailman pyörään illalla ja katsottiin pilvenpiirtäjiä ja merenrantaa sieltä.

Yllättävää, että aurinko paistoi seuraavanakin päivänä. Meillä on käynyt kauhea tuuri, että joka päivä oli ihana ilma viimeisen 5 viikon aikana. Aloitimme taas päivän rannalla ja illalla olimme sopineet näkevämme Hollyn (tyttö Airlie Beachiltä, joka oli ihan huippu). Näinhän tapahtui, mutta suunnitelmiin tuli taas muutos. Tämä kesä ei ole mennyt yhdenkään suunnitelman mukaan. East Coast varattu Sydneyyn asti, mutta mitä tapahtui??